Orquestra Sinfónica do Porto Casa da Música – Centenário do Conservatório de Música do Porto
28 Junho 2017
Cabaret Itinerante – Canções à volta do mundo – Centenário do Conservatório de Música do Porto
28 Junho 2017

Eursax’17 Porto – Centenário do Conservatório de Música do Porto

Eursax’17 Porto

11 a 14 | jul | 2017

Conservatório de Música do Porto

De 11 a 14 de julho, o Conservatório de Música do Porto e a Casa da Música irão acolher o 2º Congresso Europeu de Saxofone.  Teremos cerca de 300 saxofonistas de 14 nacionalidades a participar neste evento, o maior a nível europeu. O congresso terá 4 concertos de gala com 34 solistas, 15 masterclasses, conferências com 13 apresentações, 21 oradores e 75 recitais.

Para saber a programação clicar aqui.

Conferências – Casa da Música – Cibermúsica

THE FUTURE IS (T)HERE
O FUTURO É AGORA
Free attendance
11/07-14/07 (10.30-13.00)
 11/07 (Tuesday)
ENVISIONING NEW PLATFORMS FOR MUSICIANSHIP

NOVAS PLATAFORMAS PARA A APRENDIZAGEM MUSICAL

Pedro Louzeiro, University of Évora: Improving Sight-Reading Skills in a Microtonal Context Using a Real-Time Composition Tool

Diana Catarino, Polytechnic Instituite of Lisbon: The influence of the embouchure in the saxophone students’ air flow quality

Tine van den Geest, Music Conservatory of Jobra and Fernandes Fão Music Academy: Vocalisation in Saxophone Class

Composers In First Person
Johan de Mey
Baljinder Sekhon

12/07 (Wednesday)
A MULTI-AND INTERDISCIPLINARY APPROACH TO PERFORMING ARTS MEDICINE

UMA ABORDAGEM MULTI E INTER-DISCIPLINAR PARA A MEDICINA DAS ARTES DO ESPECTÁCULO

Joaquim Gabriel, University of Porto—Faculty of Engineering & Miguel P. Clemente, University of Porto—Faculty of Dental Medicine  (keynotes): Combined Acquisition Method of Image and Signal Technique “CAMIST”  in Performing Arts Medicine: Orofacial Considerations.

Round table discussion:
Afonso Pinhão Ferreira, University of Porto—Faculty of Dental Medicine (president)
Catarina Aguiar Branco, University of Porto—Faculty of Medicine
Daniela Coimbra, Polytechnic Institute of Porto (moderator)
Joaquim Gabriel, University of Porto—Faculty of Engineering
Manuel Esteves, University of Porto—Faculty of Medicine

Miguel P. Clemente, University of Porto—Faculty of Dental Medicine

13/07 (Thursday)
INFORMED AND/OR/VS. INTUITIVE HISTORICAL PERFORMANCES

INTERPRETAÇÕES HISTORICAMENTE INFORMADAS E/OU/VS. INTERPRETAÇÕES BASEADAS EM INTUIÇÃO MUSICAL

José Oliveira Martins, Portuguese Catholic University (keynote): Analysis as Musical Experience: between Conceptual Representations of Music Models and the Experience of the Moment.

Helena Maria Santana e Maria do Rosário Santana, University of Aveiro and Polytechnic Institute of Guarda: Musical transcription and interpretation as vehicles for the work creation: The role of the performer in the dissemination and promotion of musical ideias

Antonio Fernández Sánchez, Autonomous University of Madrid: Contributions to the interpretation of the classical saxophone repertoire from an historically-informed viewpoint.

Kurt Bertels, Open University of Brussels: Playing nineteenth-century saxophone in Brussels: toward a historically informed performance practice.

14/07 (Friday)
NEW PARADIGMS OF MUSIC DISTRIBUTIONS

NOVOS PARADIGMAS DE DISTRIBUIÇÃO DE MÚSICA

Fabien Gouyon, Pandora (keynote): Connecting Artists and Fans in the Age of Music Streaming